söndag 2 oktober 2011

Krackeleringsexperiment

Krackeleringslack är skoj! Dock blir jag galen på att sprickorna aldrig blir likadana, ibland blir det tusen småsprickor och ibland tjocka eller till och med inga alls. Därför gjorde jag ett snabbt experiment på ett Color Wheel. Jag testade att ha olika antal underlack, olika torktider och olika tjocklek på shatterlacket. Resultatet blev följande:


1. Ett lager underlack som fick torka helt innan jag målade ett tunt lager shatterlack över.
2. Två lager underlack som fick torka i ca 1 minut vardera innan jag målade ett tunt lager shatterlack över.
3. Två lager underlack som fick torka i ca 10 sekunder innan jag målade ett tunt lager shatterlack över.
4. Ett lager underlack som fick torka i ca 1 minut innan jag målade ett tjockare lager shatterlack över.

Som ni ser så blir det lite olika resultat, så det är bara att prova sig fram till vad man gillar bäst! Shatterlacket jag använt här är OPI Black Shatter, men de flesta märken har sådana här lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

/*PIN IT BUTTON!*/